Kamis, 28 Mei 2015

Katalog Promo Sophie Martin Juni 2015

Katalog sophie martin juni 2015 - ESMOD Fashion Festival yang berlangsung di Gandaria City, Jakarta, 10-15 Julai lalu, menjadi ajang pertunjukan fesyen karya para pelajar sekolah fashion design tersebut. Sebagai sebahagian daripada rangkaian acaranya, ESMOD juga menghadirkan show untuk mempamerkan koleksi para perancang Indonesia, seperti Sapto Djojokartiko, Afriyanti, Mel Ahyar, dan Dynand Fariz. Selain itu juga show dari para sponsor acara ini, seperti PT Unilever Indonesia melalui produk Trashion-nya, Danar Hadi, dan Sophie Paris.

Fashion show Katalog sophie martin, label fesyen dan aksesori dari syarikat Perancis ini, memaparkan koleksi terbaru dari katalog edisi Julai. Fesyen kasual memang menjadi ciri khas Sophie Martin. T-shirt lengan panjang dan pendek dengan warna polos maupun motif garis, blus kotak-kotak, kardigan, baju terusan dengan motif kotak-kotak atau berjalur, serta seluar pendek, jeans, dan legging, menjadi pilihannya. Kebanyakan item menggunakan bahan kaus yang selesa dipakai.


Walaupun tak banyak jumlahnya, Promo sophie martin juni 2015 juga menghadirkan beberapa koleksi busana lelaki. Koleksi beliau antara lain terdiri atas kaus lengan panjang dan jaket yang dilengkapi hood.

Promo sophie martin tersebut juga menjadi edisi Lebaran, kerana bertepatan dengan bermulanya bulan Ramadhan. Koleksi Lebaran ini menawarkan pelbagai fesyen bergaya etnik seperti jubah, kaftan, serta baju koko. Koleksi yang tetap bergaya kasual ini mempunyai detail seperti bordir, motif batik, dan print seperti paisley. Busana muslim ini tetap menggunakan bahan-bahan yang mudah dipakai, seperti kapas, chiffon, dan samtung.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar